درباره وبلاگ

بيا به آفتابي نهج‏البلاغه برگرديم چرا نهج‏البلاغه را جدي نمي‏گيريم؟ مولا ويلا نداشت معاويه کاخ سبز داشت پيامبر به شکمش سنگ مي‏بست امام سيب‏زميني مي‏خورد البته به شما توهين نشود اسلام را بهانه کرده اند
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شاهزاده پارسی و آدرس aftabkt.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 200
بازدید کل : 6129
تعداد مطالب : 56
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1


شاهزاده پارسی
السلام علیک یا امام منتظری
سه شنبه 9 خرداد 1398برچسب:, :: 11:55 ::  نويسنده : اریایی        

 

در پی تشدید یافتن حملات گروهی سکولار و متدین نما به شخصیت بزرگوار مرحوم ایت الله العظمی منتظری باید نکاتی درباره زندگی ایشان بیان شود  مرحوم امام منتظری در بهترین ماه خدا ماه حقیقت ماه حسین بن علی ماه نابودی باطل به دیدار معبود شتافتند و در بهترین مکان روی زمین بهشت روی زمین در جوار حرم حضرت معصومه به خاک سپرده شدند  قایم مقام رهبری که امام خمینی بارها فرمودند ایت الله منتظری حاصل عمر من و اینده انقلاب میباشد که این جملات حسد و نفاق برخی افراد شیطان صفت که خود را به امام چسبانده بودند میشد شهید بهشتی و شهید مطهری در دیدار با امام تصریح میکنند که بهترین گزینه برای جانشینی ایت الله خمینی ایت الله منتظری هست سند مربوط به سال ۵۸ / کار به جایی رسید که حتی بزرگترین دشمنان ایشان نیز به هوش سیاسی و فقاهت علمی ایت الله منتظری اعتراف کرده و شریتمداری مدیر کیهان نیز میگوید ایت الله منتظری ایت الله خمینی و ایت الله طالقانی سه رکن اساسی انقلاب و مثلث انقلاب بودند ایت الله شریتمداری گفت مهمترین مخالف من و مهمترین مخالف شعار جهموری دمکراتیک خلق اسلامی ایت الله منتظری هست به اعتراف ساواک منتظری خمینی دیگر هست نظریه ولایت فقیه و حکومت اسلامی را برای اولین بار در تاریخ شیعه حضرت ایت الله العظمی منتظری داد ۲ سال  قبل امام خمینی

برای ورود به چت روم کلیک کنید

كد چت روم


شنبه 7 خرداد 1398برچسب:, :: 18:27 ::  نويسنده : اریایی        

 

حمله به مشایی نگرانی از محبوبیت دولت  /هر حرکت، گفته یا موضع وی، به شدت بازتاب یافته و بلافاصله مخالفین همیشه آماده به نقد و جرح شروع به تحلیل و سخنرانی می کنند تا شدیدترین و تندترین انتقادات و اعتراضات را نصیب مشایی و دولت کنند.

در ابتدا نقدهای مخالفین به برخی از سخنان مشایی محدود می شد.سخنان و ایده های رئیس دفتر رئیس جمهور گاه و بی گاه طعم اعتراض و مخالفت را می چشید. اما با گذشت زمان به خصوص در سال ها و ماه های اخیر، حوزه نقد تنها محدود به سخنان او نیست، بلکه تمامی فعالیت های او از تیغ اعتراض بی نصیب نیستند.

مخالفین دیگر کاری به سخنان مشایی ندارند، بلکه مقصود و هدف تنها و تنها شخص مشایی است. مخالفان او را چهره ای منحرف و نفوذی دردولت معرفی می کنند و از منظر آنان او همان کسی است که باندی منحرف را در ریاست جمهوری رهبری می کند!

روز به روز دامنه نقد کوچکتر می گردد و جای خود را به اتهام زنی و برچسب زنی و حتی فحاشی و هتاکی می دهد. اما چرا چنین مخالفت هایی صورت می پذیرد؟

در بحث سخنان و مواضع یک شخص طبیعی است که برخی موافق یا مخالف نظری باشند اما هنگامی که دایره این مخالفت ها شامل تمام سخنان فردی می شود نمی توان به سادگی از کنار موضوع گذشت. بی گمان علل و انگیزه هایی در پس این اعتراضات گسترده و همه جانبه نهفته است. به خصوص هنگامی که میانداران اصلی این اعتراض ها، کسانی اند که از قضا مخالف و منتقد دولت در زمینه های گوناگون هستند و از سوی دیگر رقیب و کاندیدای بالقوه برای رقابت سیاسی در دوره های بعدی انتخابات.

با لحاظ کردن موارد فوق و داشتن دیدی وسیع تحلیل ماجرا کمی آسان تر می شود و می توان تا حدودی به برخی از ابهام های شکل گرفته در این ماجرا پاسخ گفت.

با احمدی نژاد و گفتمان جدیدی که از سوی او و حامیانش در جامعه ایجاد شد، برخی جریانات که سال ها در عرصه مدیریتی کشور ریشه قدرت و ماندگاری را پایه ریزی کرده بودند، به کنار رفتند و این قضیه اختصاص به جناح خاصی نداشت. چه به اصطلاح اصولگرایان و چه اصلاح طلبان مشمول این امر شدند.

احمدی نژاد و همراهانش با شناخت اصول و شاخص های انقلاب و تفکر امام (ره) و تاکید بر آن توانستند اقبال عمومی را کسب کرده و با عملی کردن شعارها در دور اول ریاست جمهوری خیزی بلند را برای دور دوم و این بار با 24 میلیون رای به صحنه اجرایی دموکراسی گام نهند.

آنان با توجه به شرایط جامعه و کشور دست به ابداعاتی زدند که پاسخگوی نیازهای مردم با تکیه بر اصول انقلاب و مقتضای دینی و فرهنگی وملی ما باشد و در این میان شخصی که بیشتر وظیفه تبین و بیان این ایده ها را علاوه بر احمدی نژاد برعهده گرفته است، رحیم مشایی است.

طبیعی است که با توجه به همین موضوع و نیز در نظر گرفتن اینکه ،فضا و شرایط برای نقد و اعتراض علیه دولت از طریق مشایی مهیاتر است، معترضان بیشتر هجمه خود را از آن وی کرده اند و یا به تعبیری مشایی سیبل حملاتی است که مخالفانی که به دلایل و صلاح دید های مختلف دولت و شخص رییس جمهور را نمی توانند مورد آماج حملات و انتقادها قرار دهند وی را نشانه رفته اند زیرا از این طریق هم متهم به مخالفت با دولت نمی شوند و هم به مقصود خود یعنی مخالفت با احمدی نژاد و دولت با هزینه کمتری دست پیدا می کنند.

از سوی دیگر از آنجا که اقبال عمومی از جریان دولت فعلی روبه افزایش است، مخالفان سعی دارند تا با از میدان به در کردن حریفان احتمالی در انتخابات آتی زمینه را برای بدست آوردن پیروزی محیا سازند و از آنجا که برای نقد دولت و مخالفت با آن موضوع قابل اعتنایی را در دست ندارند با حاشیه سازی و بزرگ نمایی برخی مسائل تلاش دارند تا کفه ترازو را به نفع خویش سنگین کنند.

پس بدیهی است که در این میان مشایی بهترین گزینه برای اجرای هدف مخالفان باشد و البته هنگامی که صحبت از احتمال نامزدی وی برای رقابت های بعدی به میان می آید این حساسیت ها از عمق و گستره بیشتری برخوردار می شود و این چنین است که منتقدان چاره را در حاشیه سازی و تخریب دولت از مجرای مشایی یافته اند!


برای ورود به چت روم کلیک کنید

كد چت روم


پنج شنبه 4 خرداد 1398برچسب:, :: 15:37 ::  نويسنده : اریایی        

جسارت شاهین نجفی به امام هادی اگر چه باعث تنفر شدید مردم از این خواننده لس انجلس نشین شد ولی حقانیت و مظلومیت این امام را نشان داد وقتی رادیو اسراییل با افتخار نجفی را به سرزمینهای اشغالی دعوت میکند و نیورک  تایمز در مقاله خود از نجفی به عنوان قهرمان اریایی یاد میکند و صادق صبا که فساد اخلاقی او در بی بی سی زبان زد هست یگوید نجفی الگو جوانان ایرانی هست حتی شاهین استو خواننده رپ هم عمل نجفی را محکوم میکند همه نشانه وجود غیرت در رگ هر ایرانی هست  نیروی انتظامی در اقدامی غیر قانونی بانوان بد حجاب را در داخل ماشین ها جریمه های نقدی میکند ایا این اقدام توهین به مردم نیست چه فایده ای دارد بد حجابان با حجاب میشوند 

برای ورود به چت روم کلیک کنید

كد چت روم


سه شنبه 27 ارديبهشت 1398برچسب:, :: 10:43 ::  نويسنده : اریایی        

 


(( وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَادِ ))

((و از مردم كس هست كه جان خود را براى خشنودى خداوند مى‏فروشد و خداوند به بندگان دلسوز و مهربان است))

شبانه روز در فکر هستند تا به نحوی دین و مذهب را از مردم بگیرند می دانند که نمی توانند به ملتی که سابقه ای درخشان در دینداری و دفاع از ارزش ها دارند بک مرتبه بگویند دین خود را کنار بگذارید. انها هم می فهمند که این کار عملی نیست ولی مرحله به مرحله انجام شدنی است.

روزی بی حجابی را به بازار آوردند و گفتند مگر چه اشکالی دارد چند تار موی یک زن بیرون باشد و این چند تار مو الان تبدیل شده به هزاران تار مو

روزی انواع و اقسام موسیقی های مبتذل را به بازار آوردند ان هم به بهانه شاد بودن مردم در حالیکه افسردگی ها و بیماری های روانی و هزاران بیماری دیگر با آمدن این نوع موسیقی ها کم نشد و از بین نرفت

روزی به بهانه روشنفکری بی غیرتی را برای مردان و زنان ما به ارمغان آوردند و گفتند بگذارید همه از ناموستان استفاده کنند حال چه با نگاه چه با ........

روزی هرزگی زن را به بازار اوردند و گفتند زن برای هرزگی افریده شده زن موجودی است که فقط باید به فکر خودنمایی و جلب مردان و پسران به خود باشد اگر این طور بودی و توانستی روزی نگاه هزاران مرد را به خود جلب کنی ان وقت اسم تو زن است وگرنه در جمع زنان پذیرفته نمیشوی

روزی عفت زنان را هدف گرفتند از طرفی همه روایات ما زنان را نهی کرده اند که به هر روشی سبب جلب توجه مردان شوند از ان طرف هزاران کارخانه افتتاح کردند و تولید انبوه عطر محرک .... را با تبلیغات انبوه در همه جا اغاز کردند و میخواهند تنها با 8 هزار تومان حیا و عفت را از زنان و غیرت را از مردان ما بگیرند

خلاصه همه چیز در بازارشان پیدا می شود از هرزگی زنان گرفته تا .........

اما امیرمؤمنان على علیه السلام فرمودند:

«انّه لیس لاَنفُسكم ثَمنٌ الاّ الجّنة فلاتَبیعوها الاّ بها» (نهج البلاغه حکمت 456)

«بدانید كه جان شما هیچ بهایى جز بهشت ندارد پس آن را به كمتر از بهشت نفروشید.»

افراد در مواقع مختلف و در اتفاقات مهم وقتی می خواهند یکدیگر را مذمت و ملامت کنن می گویند (خاک بر سر بی غیرتت کنن)ببخشید باعرض معذرت از بکار بردن این جمله.ویا در مواقعی که یک پیروزی و شجاعتی رو از کسی می بینند می گویند مشاءالله به غیرتت ,خلاصه سرتون رو درد نیارم خیلی این  لغت رو شنیدید  و شاید خیلی هم بکار برده باشید .

با خودم گفتم این پست رو اختصاص بدم به مسئله غیرت اصلا ببینیم یعنی چی ؟کجاها بکار برده میشه ؟و چه کسانی رو میشه بی غیرت نامید و در عوض چه کسانی انسان های غیرتمندی هستن؟

پس اول از همه از تعریف غیرت شروع می کنم وقتی به لغت نامه دهخدا مراجعه می کنیم می بینیم که ایشون این طور این واژه رو توضیح دادن :

 درفرهنگ فارسی زبانان به معنای حمیّت و محافظت عصمت و آبرو و ناموس ونگهداری عزّت و شرف آمده است,شاعران فارسی زبان هم هرکدام به نحوی این وازه را در اشعار خود به کار برده اند ازجمله نظامی در مورد غیرت می گوید:

 

اگر غیرت بری با درد باشی وگر بی غیرتی نامرد باشی

اما این غریت خود دارای  3 قسمت است که از آنها به عنوان غیرت دینی ,غیرت ملی و غیرت ناموسی نام برده می شود.

غیرت دینی یعنی :اینکه   انسان مسلمان نسبت به  اسلام و مسائلی که به عنوان یک مسلمان بر گردن او واجب است حساس باشد و نسبت به آنها کوتاهی نکند.

غیرت ملی یعنی : احساس مسؤولیت در برابر تمامیت ارضی كشور اسلامی و دلسوزی و حمایت از مسلمانان و عزت و شرف آنان است.قرآن مجید کسانی را که در راه خداو دفاع از زنان و کودکان جهاد نمی کنند را بی غیرت می خواند و انها را این طور نکوهش می کند:

«وَ ما لَكُمْ لا تُقاتِلوُنَ فی سَبیلِ اللهِ وَ الْمُستَضْعَفینَ مِنَ الرِّجالِ و النِساءِ وَ الْوِلْدانِ»[نساء (4)، آیه 75. ]

شما را چه شده كه در راه خدا و مردان و زنان و كودكان مستضعف نمی جنگید؟

غیرت ناموسی:حمایت و حفاظت از ناموس، ارتباط زیادی  با شرف و مردانگی افراد دارد و اسلام با تأكید از افراد جامعه  خواسته كه از ناموس خود و هم كیشانش  به شدت دفاع كند و هرگز در این مسئله کوتاه نیایند.

اما بحث اصلی من در این قسمت در مورد غیرت ناموسی است غیرتی که در ذات مردان قرار دارد و همانطور که شهید مطهری فرموده اند مردان در عمق روح خود از ابتذال زنان و تسلیم بودن  آنها متنفر هستند.

نقل می کنند پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ، فرد مشرکی را به خاطر غیرت ورزی اش، از اسارت نجات می دهد و او را می ستاید. امام صادق علیه السلام در این باره روایت می کند:

اسیرانی را به محضر پیامبر آوردند، پیامبر فرمود: «جز یک نفر، بقیه را به سزای اعمال خود برسانید». آن مرد (نجات یافته) گفت: چرا مرا ازسزای عملم رها کردی؟ پیامبر فرمود: «خداوند با پیک وحی اش به من خبر داد که در تو پنج ویژگی وجود دارد که آنها را خداوند و رسولش دوست می دارند؛ یکی از آنها غیرت و نگهبانی از ناموس است».اسیر هم گفت اگر دین شما اینقدر دین ارزشهاست كه حتی دشمن با غیرت و با تعصب و با سخاوت را مورد لطف قرار می‌دهد من این دین را قبول دارم شهادتین را گفت و یكی از یاران خالص پیغمبر شد و در یكی از جبهه‌ها هم شهید شد.


عوامل بی غیرتی:


 

اما همین مردانی که در عمق وجود خود از ابتذال زنان تنفر دارند در شرائطی نه تنها این تنفر در وجود انها پیدا نمی شود بلکه از ابتذال لذت هم می برند که عوامل متعددی این بی غیرتی را به وجود می آورد .

یکی از عواملی که باعث میشه انسان ها به سوی بی غیرتی حرکت کنند این است که افراد جامعه غرق در حرام شوند و محرمات الهی را انجام دهند که یکی از مهمترین این محرمات مشغول شدن به ترانه ­ها و موسیقی­ های حرام و مبتذل می­باشد که مرد را بی­غیرت و زن را بی­حیا می کند.

یکی دیگر از عوامل بی غیرتی این است که انسان در خود ضعف و خود کم بینی می بیند و نمی تواند از انچه باید محافظت کند دفاع کند .

در جامعه کنونی ما مردانی را می بینیم که خیلی ادعای غیرت ناموسی دارند ولی از طرفی وقتی ناموس آنها در جامعه رفت آمد می کند  و در هر ثانیه هزاران نگاه آلوده ناموس آنها را دنبال می کند نه تنها آزرده خاطر نمی شوند بلکه لذت می برند که مثلا خواهر و یا دختر و یا همسر ما چقدر جذابیت دارد که توانسته است هزاران نگاه را به خود جذب کند .

 به نظر شما افرادی که حاضرند نوامیس خود را به هر شکل و شمایلی در کوچه و خیابان بیاورند و به آنها افتخار کنند غیرت را چگونه معنا می کنند؟

برای ورود به چت روم کلیک کنید

كد چت روم


سه شنبه 26 ارديبهشت 1398برچسب:, :: 13:48 ::  نويسنده : اریایی        

خواهران، برادران!

اكنون شهيدان مرده‌اند، و ما مرده‌ها زنده هستيم. شهيدان سخنشان را گفتند، و ما كرها مخاطبشان هستيم، آنها كه گستاخي آن‌ را داشتند كه ـ وقتي نمي‌توانستند زنده بمانند ـ مرگ را انتخاب كنند، رفتند، و ما بي‌شرمان مانديم، صدها سال است كه مانده‌ايم. و جا دارد كه دنيا بر ما بخندد كه ما ـ مظاهر ذلت و زبوني ـ بر حسين(ع) و زينب(س) ـ مظاهر حيات و عزت ـ مي‌گرييم، و اين يك ستم ديگر تاريخ است كه ما زبونان، عزادار و سوگوار آن عزيزان باشيم.

امروز شهيدان پيام خويش را با خون خود گذاشتند و روي در روي ما بر روي زمين نشستند، تا نشستگان تاريخ را به قيام بخوانند.

در فرهنگ ما، در مذهب ما، در تاريخ ما، تشيع، عزيزترين گوهرهايي كه بشريت آفريده است، حيات بخش ترين ماده‌هايي كه به تاريخ، حيات و تپش و تكان مي‌دهد، و خدايي ترين درسهايي كه به انسان مي‌آموزد كه مي‌تواند تا «خدا» بالا رود، نهفته است و ميراث همه اين سرمايه‌هاي عزيز الهي به دست ما پليدان زبون و ذليل افتاده است.

ما وارث عزيزترين امانت‌هايي هستيم كه با جهادها و شهادت‌ها و با ارزش‌هاي بزرگ انساني، در تاريخ اسلام، فراهم آمده است و ما وارث اينهمه هستيم، و ما مسؤول آن هستيم كه امتي بسازيم از خويش، تا براي بشريت نمونه باشيم. «وكذالك جعلناكم امة وسطا لتكونوا شهداء علي الناس و يكون الرسول عليكم شهيدا» خطاب به ماست.

ما مسئول اين هستيم كه با اين ميراث عزيز شهدا و مجاهدانمان و امامان و راهبرانمان و ايمانمان و كتابمان، امتي نمونه بسازيم تا براي مردم جهان شاهد باشيم و شهيد باشيم و پيامبر(ص) براي ما نمونه و شهيد باشد.

رسالتي به اين سنگيني، رسالت حيات و زندگي و حركت بخشيدن به بشريت، بر عهده ماست، كه زندگي روزمره‌مان را عاجزيم!

خدايا! اين چه حكمت است؟

و ما كه در پليدي و منجلاب زندگي روزمره جانوريمان غرقيم، بايد سوگوار و عزادار مردان و زنان و كودكاني باشيم كه در كربلا براي هميشه، شهادتشان و حضورشان را در تاريخ و در پيشگاه خدا و در پيشگاه آزادي به ثبت رسانده‌اند.

خدايا اين باز چه مظلوميتي بر خاندان حسين؟

اكنون شهيدان كارشان را به پايان رسانده‌اند. و ما شب شام غريبان مي‌گرييم، و پايانش را اعلام مي‌كنيم و مي‌بينيم چگونه در جامعه گريستن بر حسين (ع)، و عشق به حسين (ع)، با يزيد همدست و همداستانيم؟ او كه مي‌خواست اين داستان به پايان برسد.

اكنون شهيدان كارشان را به پايان برده‌اند و خاموش رفته‌اند، همه‌شان، هر كدامشان، نقش خويش را خوب بازي كرده‌اند. معلم، مؤذن، پير، جوان، بزرگ، كوچك، زن، خدمتكار، آقا، اشرافي و كودك، هر كدام به نمايندگي و به‌عنوان نمونه و درسي به همه كودكان و به همه پيران و به همه زنان، و به همه بزرگان و به همه كوچكان! مردني به اين زيبايي و با اينهمه حيات را انتخاب كرده‌اند.  بخشی از کتاب حسین وارث ادم  از روشنفکر بزرگ  دکتر علی شریعتی   روحش شاد و راحش گرامی 

برای ورود به چت روم کلیک کنید

كد چت روم


جمعه 23 ارديبهشت 1398برچسب:, :: 10:20 ::  نويسنده : اریایی        

ایت الله یوسف صانعی  هتک حرمت و سلب حقوق زندانیان سیاسی شرعا و عرفا حرام است و مجازات دارد  /     عجب روزگاری داریم   وقتی خبر دار شدم مهندس سحابی سکته کرده و در بیمارستان بستری شده بی اختیار به یاد آخرین دیدارم با وی  که در زمستان گذشته انجام شد افتادم  در ان روز دیدم که خیلی شکسته شده است و با عصا نیز به سختی  و با کمک دیگران راه می رفت.اما برایم بسیار شادی بخش بود که با چنین روحیه ای هنوز در دفتر موقوفات پدرش مرحوم دکتر یدالله سحابی حاضر می شد و به انجام کار های خیر و عام المنفعه و مردم و... می پرداخت.

اما وقتی امروز خبر درگذشت مهندس را روی سایت بالاترین دیدم بند دلم پاره شد و  اخرین دیدار و را با او به یاد آوردم وخدا را شکر کردم که یک بار دیگر توانسته بودم با او نشستی  و گپ و گفتی داشته باشم  و افسوس خوردم  که چرا در آن روز که چند عکس از ایشان گرفتم  چرا خودم با ایشان عکس نگرفتم تا حس خوب همکلامی  و یک حس ملی صادقانه با او را در خود تجدید کنم........

در همین حال در اینترنت  دنبال خبر های جدیدتری در این باره بودم که ناگهان خبر تکذیب در گذشت مهندس سحابی را در تابناک در کنار خبر فوت  ایشان دیدم. ...

در عین این که خوشحال شدم که مهندس هنوز زنده است و دعا کردم که "خدایا  این اسطوره مقاومت را حفظ بفرما " از فضای مسموم خبری که در جامعه ما رونق گرفته  و روح و روان مردم را نشانه گرفته حالم به هم خورد چرا که در روز هایی که مطبوعات مستقل همه در قفس توقیف و انهایی هم که هستند گرفتار  خبر های فرمایشی  بنویس و ننویس  شده اند و خبر گزاری های رسمی هم  به گونه ای گستاخانه  دل خبری مردم را می شکنند . آری در این  شرایط است که شایعات بسرعت سایت های خبری را در می نوردد و اعصاب و روان جامعه را هدف تخریب خود قرار می دهد.

خدایا دلم برای ایران می سوزد و......سحابی که انقدر غم این خاک خورد که ......


خدایا این مغز و قلب تپنده را به ما برگردان ...


 خدایا مردم ما امروز بیش از همه وقت به او نیازمندند

برای ورود به چت روم کلیک کنید

كد چت روم


یک شنبه 22 ارديبهشت 1398برچسب:, :: 11:45 ::  نويسنده : اریایی        
محمد علی ابادی   جوانفکر   و  حاج بابایی   ۳ کاندیدا مورد حمایت دولت  در انتخابات  /کاندیدا دولت ۱۵ میلیون رای دارد /هاشمی رفسنجانی میداند که اگر کاندید شود عمر سیاسیش تمام میشود  /رحیم مشایی  الگو هزاران جوان ایرانی هست  /اصلاح طلبان در توهم پیروزی بر کاندیدا دولت  /برادران لاریجانی و قالیباف لیبرال هستند  /رشوه  برادر قالیباف از ۲ مفسد اقتصادی  /اسفندیار رحیم مشایی معجزه قرن بیست و یکم /هاشمی رفسنجانی همانند هیتلر هست  /هشدار خاتمی به رفسنجانی اگر بیایی دستت رو میشود و خانه نشین میشوی  /
برای ورود به چت روم کلیک کنید

كد چت روم


چهار شنبه 14 ارديبهشت 1398برچسب:, :: 14:31 ::  نويسنده : اریایی        

جنبش دانشجویی سوسیالیستهای انقلابی و سوسیالیستهای ایرانی حمایت قاطع خود را از اسفندیار رحیم مشایی و اقدامات و صحبت های رحیم مشایی را اعلام می دارد  تمام اقدامات اسفندیار رحیم مشایی قابل دفاع می باشد و تهمت های وارده از سوی تعدادی خشک مذهب و بسیجی افراطی را محکوم می کند  بحث اسلام ایرانی یک بحث منطقی و زیبا می باشد که در مقابل اسلام طالبانی  امریکایی و عربی و خشک مذهب قرار می گیرد  دوستی با مردم اسراییل تا زمانی که یهود هتک حرمت مسلمان را نکند امریست عادی  /ایا واقعا اسامه بلادن که به قهرمان اعراب شهرت داشت کشته شد{شهید شد } جنگ و مبارزه با صلیبیان غرب را بلادن وارد یک مرحله جدید کرد  اکثر کشورهای اسلامی از مرگ او ابراز تاسف کردند  /هنوز سکوت احمدی نژاد شکسته نشده است و او که در هیت دولت پایپندی خود را به ولایت فقیه اعلام کرد اجازه حضور مصلحی در هیت دولت را نداد /اوباما در مجله تایم از همسرش میشل اوباما عقب افتاد در مجله تایم اسامی ۱۰۰ شخصیت قدرتمند سال ۲۰۱۰ نوشته شد که پوتین  نخست وزیر روسیه نفر اول  اوباما  نفر ۳۲  میشل اوباما نفر  ۱۷  انکلا مرکل نفر ۷  محمود احمدی نژاد نفر ۶۶  و نیکلا سرکوزی نفر ۲۳  و معمر قذافی نفر  ۲۹  و در میان ایرانیان  ایت الله خامنه ای  محمود احمدی نژاد  هاشمی رفسنجانی  و اسفندیار رحیم مشایی گوی سبقت را از دیگران ربودند  /هکرهای سوسیالیست تهدید کردند سایتها و وبلاگهای مخالف رحیم مشایی را هک می کنند  /هیچ کس نمی تواند دوستی برادرانه ایت الله مطهری با امام منتظری را انکار کند  /

برای ورود به چت روم کلیک کنید

كد چت روم


پنج شنبه 14 ارديبهشت 1398برچسب:, :: 11:29 ::  نويسنده : اریایی        

دعوای و لجبازی مقامات کشور و ضرر و زیان ان که به چشم ملت میرود  این روزها مسولان قوه مجریه مقننه و قضاییه بدجوری به هم تکه می اندازند  محمو احمدی نژاد که این روزها سودا عدالت سر میدهد دوست دارد قانون هم خودش بنویسد و علی لاریجانی به حمایت از برادر همسر خود مطهری جوان از احمدی نژاد به ایت الله خامنه ای شکایت میکند  ایا در این زمان که تورم به اوج خود رسیده و قیمتها بخصوص لبنیات و مرغ و گوشت دقیقه ای سر به فلک میکشد و دعوا دولت و مجلس بر سر یارانه ها مردم فراموش شده اند و هیچکس به فکر جیب انان نیست  مقامات فراموش نکنند ۷۰ درصد مردم ماهیانه درامد زیر یک میلیون دارند و این انهم در کشوری که سرشار از ثروت هنگفت نفت گاز و منابع طبیعی هست فاجعه بار میباشد  اقایان به خود بیایید این مردم همانی هستند که اگر به شما اعتماد نمیکردند شما الان در راس قانون نبودید نامه لاریجانی به ایت الله خامنه ای درباره بی قانونی رییس جمهور امری غیر منطقی خودخواهانه و شکستن حرمت رییس جمهور بود

برای ورود به چت روم کلیک کنید

كد چت روم


شنبه 10 ارديبهشت 1398برچسب:, :: 12:29 ::  نويسنده : اریایی        

از سكوت احمدي نژاد تا استعفاي هاشمي 
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
  
یکی از مهم ترین شگردهای تبلیغاتی که از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون همواره در جهت تضعیف  نظام جمهوری اسلامی مورد توجه و بعضاً استفاده دشمنان قرار داشته ایجاد شبهه اختلاف و شکاف در ارکان حکومت ، بویژه مقابله و اختلاف قوا ، جریان های سیاسی و یا اشخاص با رهبری است .

 تبلیغ چنین شبهاتی علاوه بر تضعیف روحیه ملت انقلابی که اصلی ترین سرمایه انقلاب و نظام اسلامی بوده است ، به ایجاد و گسترش اختلافات بین گروه های سیاسی درون حاکمیت کمک نموده و با ایجاد واگرایی هر چه بیشتر، انسجام سیاسی و ملی را آسیب پذیر می نماید.

 رسانه های معاند با بهره گیری ازاتفاقاتی که در کشور روی می دهد و با تمسک به سخنان ، تصمیمات ویا حتی سکوت اشخاص خوراک تبلیغاتی را مهیا نموده و در جهت اغراض خود بکار می گیرد. دو رویداد مهم سیاسی اخیر کشورکه درفاصله زمانی نه چندان دور نسبت به هم رخ داده اند می تواند از این منظرقابل تامل وعبرت انگیز باشد .

این دو رویداد، یکی موضوع تغییر رئیس مجلس خبرگان رهبری و دیگری موضوع استعفای وزیر اطلاعات است . در رویداد اول آقای هاشمی رفسنجانی ریئس سابق مجلس خبرگان قرار دارد که گمانه زنی هایی در مورد تغییر احتمالی ایشان در اجلاس اخیر خبرگان وجود داشت و نهایتا به انتخاب رئیس جدید مجلس خبرگان منجر گردید . در رویداد دوم آقای احمدی نژاد قرار دارد که تصمیم ایشان در مورد برکناری  وزیر اطلاعات به هر دلیلی که به تعبیر مقام معظم رهبری غفلت از مصلحتی بزرگ بوده ١ توسط ایشان نقض و وزیر مربوط ابقا می گردد.

 در رویداد اول رسانه های معاند و حتی رسانه های افراطی داخلی از مدتها قبل تبلیغات وسیعی براه انداخته و فضا را چنان آماده نموده بودند که با کوچکترین موضع گیری و تصمیمی جهت دار توسط آقای هاشمی هیاهوی مقابله با رهبری و مجموعه حاکمیت را به ایشان منتسب نموده و از آن در جهت مطامع خود بهره برداری نمایند .

 در برابر چنین شرائطی آقای هاشمی پس از اطلاع از نامزدی آقای مهدوی ، از نامزدی ریاست مجلس خبرگان انصراف داد و بدین گونه آقای مهدوی تنها نامزد ریاست مجلس به این سمت انتخاب می گردد. آقای هاشمی کار را به همین جا واننهاد و پس از آن در پاسخ به سوالی درباره جوسازی رسانه های غربی درخصوص انتخابات هیئت رئیسه خبرگان گفت: "از این جلسه می فهمند اختلافی نبوده و فقط دوستی بوده است ٢ ".

 تصمیم آقای هاشمی در جلسه اخیر خبرگان و موضع گیری پس از آن ، آشکارا برنامه های تبلیغاتی رسانه های معاند را نافرجام و بی اثر نمود. اینک با وجود همه انتقاد هایی که نسبت به ایشان و جریان سیاسی منتسب به ایشان وجود داشته ودارد، اما منصفانه باید حرکت اخیر ایشان را ارج نهاده و ممدوح شمرد زیرا پروژه تبلیغاتی علیه نظام را که از مدتها پیش از اجلاس خبرگان آغاز شده و با شدت ادامه داشت قاطعانه خاتمه داد.

اما درمورد موضوع دوم بر خلاف رویداد اول ، جریان تبلیغاتی مغرض  اینبار پس از واقعه فعال شده و پروژه خود را با القائ شبهه وجود اختلاف بین ارکان نظام ، حاکمیت دو گانه و نظایر آن آغاز می نماید .

 اینکه آقای احمدی نژاد بنا به چه دلایلی و چگونه تصمیم به برکناری وزیر اطلاعات گرفته و اینکه حضرت آیه الله خامنه ای بنا به چه مصلحت یا مصالحی برخلاف رویه معمول ایشان مبنی بر عدم دخالت در امور قوای دیگر١ ، بنا به حکم حکومتی وزیر را در وزارت ابقا نمودند  مسائلی است که موضوع بحث این نوشتارنیست . آنچه در اینجا مهم است انست که فضا سازی در جهت نشان دادن اختلاف و عدم وجود انسجام در مجموعه حاکمیت پس از این وقایع آغاز و متاسفانه همچنان ادامه یافته است .

هر چند شدت این تبلیغات با سخنان رهبری در مورد غیر واقعی بودن وجود اختلاف  و دو دستگی در کشور ٣ بطور موثری کاهش یافت اما سکوت معنادار آقای احمدی نژاد در مقابل موضوعی که در صدر اخبار سیاسی کشور طی روز های اخیر قرار داشت و نیز عدم شرکت ایشان در برخی جلسات و برنامه ها متاسفانه فتنه گران رسانه ای را در بهره برداری مغرضانه از این رویداد همچنان امیدوار نگاه داشته است.

موضعگیری سریع و صریح رئیس جمهور پس از این رویداد می توانست به همه این گمانه ها و فضاسازی ها به یکباره پایان داده و تاکیدی بر ولایت مداری و توجهات خاص ایشان به نظرات و رهنمود های رهبری باشد ، آن خصوصیتی از آقای احمدی نژاد که در بین هوادارانش اشتهار داشته و همواره از آن یاد می شده است .

 لذا سکوت آقای احمدی نژاد با هرتوجیهی که باشد آثار مخربی بر افکار واذهان عموم و خواص جامعه بجای می گذارد . بعلاوه این رفتارفضای سنگینی را درعملکرد مدیریت و بدنه وزارت اطلاعات می تواند ایجاد نماید که حسب حساسیت وزارتخانه مربوط  و شرائط خطیر کشور بسیار زیانبار است . اگر این سکوت آقای احمدی نژاد از مصادیق همان اخمی باشد که نشان دهنده ناخشنودی ایشان از چنین رویدادی است حداقل به سفارش رهبری باید در این برهه حساس  و لااقل در مرئا و منظر عمومی از آن جلوگیری نموده و بهانه بدست رسانه های بیگانه ندهند ٣. رسانه هایی که می کوشند این رفتار آقای احمدی نژاد را یک حرکت سیاسی هدف دار به منظور تحمیل هزینه سنگین تصمیم اخیر رهبری در ابقای وزیر اطلاعات و نوعی امتیاز خواهی سیاسی جلوه دهند.

تدابیر و تصمیمات مسئولانه بویژه در شرائط خاص ممکن است گاهی با منافع شخصی و گروهی و حتی حیثیت افراد در تعارض قرار گیرد .در این حال بصیرت ، اخلاص و سلامت نفس ایجاب می نماید که یک سیاستمدار با کفایت با درک مصالح بزرگتر و با فداکاری و از خود گذشتگی به وظایف خود عمل نموده ، نظام و کشوررا از تحمل هزینه های گذاف تبلیغات سوء برهاند.

 

برای ورود به چت روم کلیک کنید

كد چت روم