ازاد
درباره وبلاگ

بيا به آفتابي نهج‏البلاغه برگرديم چرا نهج‏البلاغه را جدي نمي‏گيريم؟ مولا ويلا نداشت معاويه کاخ سبز داشت پيامبر به شکمش سنگ مي‏بست امام سيب‏زميني مي‏خورد البته به شما توهين نشود اسلام را بهانه کرده اند
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شاهزاده پارسی و آدرس aftabkt.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 32
بازدید کل : 6160
تعداد مطالب : 56
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1


شاهزاده پارسی
السلام علیک یا امام منتظری
سه شنبه 27 ارديبهشت 1398برچسب:, :: 10:43 ::  نويسنده : اریایی        

 


(( وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَادِ ))

((و از مردم كس هست كه جان خود را براى خشنودى خداوند مى‏فروشد و خداوند به بندگان دلسوز و مهربان است))

شبانه روز در فکر هستند تا به نحوی دین و مذهب را از مردم بگیرند می دانند که نمی توانند به ملتی که سابقه ای درخشان در دینداری و دفاع از ارزش ها دارند بک مرتبه بگویند دین خود را کنار بگذارید. انها هم می فهمند که این کار عملی نیست ولی مرحله به مرحله انجام شدنی است.

روزی بی حجابی را به بازار آوردند و گفتند مگر چه اشکالی دارد چند تار موی یک زن بیرون باشد و این چند تار مو الان تبدیل شده به هزاران تار مو

روزی انواع و اقسام موسیقی های مبتذل را به بازار آوردند ان هم به بهانه شاد بودن مردم در حالیکه افسردگی ها و بیماری های روانی و هزاران بیماری دیگر با آمدن این نوع موسیقی ها کم نشد و از بین نرفت

روزی به بهانه روشنفکری بی غیرتی را برای مردان و زنان ما به ارمغان آوردند و گفتند بگذارید همه از ناموستان استفاده کنند حال چه با نگاه چه با ........

روزی هرزگی زن را به بازار اوردند و گفتند زن برای هرزگی افریده شده زن موجودی است که فقط باید به فکر خودنمایی و جلب مردان و پسران به خود باشد اگر این طور بودی و توانستی روزی نگاه هزاران مرد را به خود جلب کنی ان وقت اسم تو زن است وگرنه در جمع زنان پذیرفته نمیشوی

روزی عفت زنان را هدف گرفتند از طرفی همه روایات ما زنان را نهی کرده اند که به هر روشی سبب جلب توجه مردان شوند از ان طرف هزاران کارخانه افتتاح کردند و تولید انبوه عطر محرک .... را با تبلیغات انبوه در همه جا اغاز کردند و میخواهند تنها با 8 هزار تومان حیا و عفت را از زنان و غیرت را از مردان ما بگیرند

خلاصه همه چیز در بازارشان پیدا می شود از هرزگی زنان گرفته تا .........

اما امیرمؤمنان على علیه السلام فرمودند:

«انّه لیس لاَنفُسكم ثَمنٌ الاّ الجّنة فلاتَبیعوها الاّ بها» (نهج البلاغه حکمت 456)

«بدانید كه جان شما هیچ بهایى جز بهشت ندارد پس آن را به كمتر از بهشت نفروشید.»

افراد در مواقع مختلف و در اتفاقات مهم وقتی می خواهند یکدیگر را مذمت و ملامت کنن می گویند (خاک بر سر بی غیرتت کنن)ببخشید باعرض معذرت از بکار بردن این جمله.ویا در مواقعی که یک پیروزی و شجاعتی رو از کسی می بینند می گویند مشاءالله به غیرتت ,خلاصه سرتون رو درد نیارم خیلی این  لغت رو شنیدید  و شاید خیلی هم بکار برده باشید .

با خودم گفتم این پست رو اختصاص بدم به مسئله غیرت اصلا ببینیم یعنی چی ؟کجاها بکار برده میشه ؟و چه کسانی رو میشه بی غیرت نامید و در عوض چه کسانی انسان های غیرتمندی هستن؟

پس اول از همه از تعریف غیرت شروع می کنم وقتی به لغت نامه دهخدا مراجعه می کنیم می بینیم که ایشون این طور این واژه رو توضیح دادن :

 درفرهنگ فارسی زبانان به معنای حمیّت و محافظت عصمت و آبرو و ناموس ونگهداری عزّت و شرف آمده است,شاعران فارسی زبان هم هرکدام به نحوی این وازه را در اشعار خود به کار برده اند ازجمله نظامی در مورد غیرت می گوید:

 

اگر غیرت بری با درد باشی وگر بی غیرتی نامرد باشی

اما این غریت خود دارای  3 قسمت است که از آنها به عنوان غیرت دینی ,غیرت ملی و غیرت ناموسی نام برده می شود.

غیرت دینی یعنی :اینکه   انسان مسلمان نسبت به  اسلام و مسائلی که به عنوان یک مسلمان بر گردن او واجب است حساس باشد و نسبت به آنها کوتاهی نکند.

غیرت ملی یعنی : احساس مسؤولیت در برابر تمامیت ارضی كشور اسلامی و دلسوزی و حمایت از مسلمانان و عزت و شرف آنان است.قرآن مجید کسانی را که در راه خداو دفاع از زنان و کودکان جهاد نمی کنند را بی غیرت می خواند و انها را این طور نکوهش می کند:

«وَ ما لَكُمْ لا تُقاتِلوُنَ فی سَبیلِ اللهِ وَ الْمُستَضْعَفینَ مِنَ الرِّجالِ و النِساءِ وَ الْوِلْدانِ»[نساء (4)، آیه 75. ]

شما را چه شده كه در راه خدا و مردان و زنان و كودكان مستضعف نمی جنگید؟

غیرت ناموسی:حمایت و حفاظت از ناموس، ارتباط زیادی  با شرف و مردانگی افراد دارد و اسلام با تأكید از افراد جامعه  خواسته كه از ناموس خود و هم كیشانش  به شدت دفاع كند و هرگز در این مسئله کوتاه نیایند.

اما بحث اصلی من در این قسمت در مورد غیرت ناموسی است غیرتی که در ذات مردان قرار دارد و همانطور که شهید مطهری فرموده اند مردان در عمق روح خود از ابتذال زنان و تسلیم بودن  آنها متنفر هستند.

نقل می کنند پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ، فرد مشرکی را به خاطر غیرت ورزی اش، از اسارت نجات می دهد و او را می ستاید. امام صادق علیه السلام در این باره روایت می کند:

اسیرانی را به محضر پیامبر آوردند، پیامبر فرمود: «جز یک نفر، بقیه را به سزای اعمال خود برسانید». آن مرد (نجات یافته) گفت: چرا مرا ازسزای عملم رها کردی؟ پیامبر فرمود: «خداوند با پیک وحی اش به من خبر داد که در تو پنج ویژگی وجود دارد که آنها را خداوند و رسولش دوست می دارند؛ یکی از آنها غیرت و نگهبانی از ناموس است».اسیر هم گفت اگر دین شما اینقدر دین ارزشهاست كه حتی دشمن با غیرت و با تعصب و با سخاوت را مورد لطف قرار می‌دهد من این دین را قبول دارم شهادتین را گفت و یكی از یاران خالص پیغمبر شد و در یكی از جبهه‌ها هم شهید شد.


عوامل بی غیرتی:


 

اما همین مردانی که در عمق وجود خود از ابتذال زنان تنفر دارند در شرائطی نه تنها این تنفر در وجود انها پیدا نمی شود بلکه از ابتذال لذت هم می برند که عوامل متعددی این بی غیرتی را به وجود می آورد .

یکی از عواملی که باعث میشه انسان ها به سوی بی غیرتی حرکت کنند این است که افراد جامعه غرق در حرام شوند و محرمات الهی را انجام دهند که یکی از مهمترین این محرمات مشغول شدن به ترانه ­ها و موسیقی­ های حرام و مبتذل می­باشد که مرد را بی­غیرت و زن را بی­حیا می کند.

یکی دیگر از عوامل بی غیرتی این است که انسان در خود ضعف و خود کم بینی می بیند و نمی تواند از انچه باید محافظت کند دفاع کند .

در جامعه کنونی ما مردانی را می بینیم که خیلی ادعای غیرت ناموسی دارند ولی از طرفی وقتی ناموس آنها در جامعه رفت آمد می کند  و در هر ثانیه هزاران نگاه آلوده ناموس آنها را دنبال می کند نه تنها آزرده خاطر نمی شوند بلکه لذت می برند که مثلا خواهر و یا دختر و یا همسر ما چقدر جذابیت دارد که توانسته است هزاران نگاه را به خود جذب کند .

 به نظر شما افرادی که حاضرند نوامیس خود را به هر شکل و شمایلی در کوچه و خیابان بیاورند و به آنها افتخار کنند غیرت را چگونه معنا می کنند؟



نظرات شما عزیزان:

مهرداد
ساعت19:21---22 تير 1391
خدا لعنتشان کند می خورند و می برند و می کنند و -------
حالا هم که افغانیهای مادر جنده رسم شده به ناموس ایرانی ها در کشور خودمان تجاوز می کنند من چندین بار دید ه ام به زور زنان ایرانی را نیمه شب سوار می کنند برای عشق و حال خودشان


محمود
ساعت12:57---31 ارديبهشت 1390
salam omidvaram khub bashid web jalebi darin be manam sar bezanid
baraye dar amad zaie az weblog khud be adress zir berid va sabtnam konid ta ba web khud dar amad zaei dashte bashid ba tashakor

http://www.paysel.net/AFF.php?parent=13522


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: