قاوت
درباره وبلاگ

بيا به آفتابي نهج‏البلاغه برگرديم چرا نهج‏البلاغه را جدي نمي‏گيريم؟ مولا ويلا نداشت معاويه کاخ سبز داشت پيامبر به شکمش سنگ مي‏بست امام سيب‏زميني مي‏خورد البته به شما توهين نشود اسلام را بهانه کرده اند
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شاهزاده پارسی و آدرس aftabkt.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 34
بازدید کل : 6162
تعداد مطالب : 56
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1


شاهزاده پارسی
السلام علیک یا امام منتظری
شنبه 10 ارديبهشت 1398برچسب:, :: 12:29 ::  نويسنده : اریایی        

از سكوت احمدي نژاد تا استعفاي هاشمي 
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
  
یکی از مهم ترین شگردهای تبلیغاتی که از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون همواره در جهت تضعیف  نظام جمهوری اسلامی مورد توجه و بعضاً استفاده دشمنان قرار داشته ایجاد شبهه اختلاف و شکاف در ارکان حکومت ، بویژه مقابله و اختلاف قوا ، جریان های سیاسی و یا اشخاص با رهبری است .

 تبلیغ چنین شبهاتی علاوه بر تضعیف روحیه ملت انقلابی که اصلی ترین سرمایه انقلاب و نظام اسلامی بوده است ، به ایجاد و گسترش اختلافات بین گروه های سیاسی درون حاکمیت کمک نموده و با ایجاد واگرایی هر چه بیشتر، انسجام سیاسی و ملی را آسیب پذیر می نماید.

 رسانه های معاند با بهره گیری ازاتفاقاتی که در کشور روی می دهد و با تمسک به سخنان ، تصمیمات ویا حتی سکوت اشخاص خوراک تبلیغاتی را مهیا نموده و در جهت اغراض خود بکار می گیرد. دو رویداد مهم سیاسی اخیر کشورکه درفاصله زمانی نه چندان دور نسبت به هم رخ داده اند می تواند از این منظرقابل تامل وعبرت انگیز باشد .

این دو رویداد، یکی موضوع تغییر رئیس مجلس خبرگان رهبری و دیگری موضوع استعفای وزیر اطلاعات است . در رویداد اول آقای هاشمی رفسنجانی ریئس سابق مجلس خبرگان قرار دارد که گمانه زنی هایی در مورد تغییر احتمالی ایشان در اجلاس اخیر خبرگان وجود داشت و نهایتا به انتخاب رئیس جدید مجلس خبرگان منجر گردید . در رویداد دوم آقای احمدی نژاد قرار دارد که تصمیم ایشان در مورد برکناری  وزیر اطلاعات به هر دلیلی که به تعبیر مقام معظم رهبری غفلت از مصلحتی بزرگ بوده ١ توسط ایشان نقض و وزیر مربوط ابقا می گردد.

 در رویداد اول رسانه های معاند و حتی رسانه های افراطی داخلی از مدتها قبل تبلیغات وسیعی براه انداخته و فضا را چنان آماده نموده بودند که با کوچکترین موضع گیری و تصمیمی جهت دار توسط آقای هاشمی هیاهوی مقابله با رهبری و مجموعه حاکمیت را به ایشان منتسب نموده و از آن در جهت مطامع خود بهره برداری نمایند .

 در برابر چنین شرائطی آقای هاشمی پس از اطلاع از نامزدی آقای مهدوی ، از نامزدی ریاست مجلس خبرگان انصراف داد و بدین گونه آقای مهدوی تنها نامزد ریاست مجلس به این سمت انتخاب می گردد. آقای هاشمی کار را به همین جا واننهاد و پس از آن در پاسخ به سوالی درباره جوسازی رسانه های غربی درخصوص انتخابات هیئت رئیسه خبرگان گفت: "از این جلسه می فهمند اختلافی نبوده و فقط دوستی بوده است ٢ ".

 تصمیم آقای هاشمی در جلسه اخیر خبرگان و موضع گیری پس از آن ، آشکارا برنامه های تبلیغاتی رسانه های معاند را نافرجام و بی اثر نمود. اینک با وجود همه انتقاد هایی که نسبت به ایشان و جریان سیاسی منتسب به ایشان وجود داشته ودارد، اما منصفانه باید حرکت اخیر ایشان را ارج نهاده و ممدوح شمرد زیرا پروژه تبلیغاتی علیه نظام را که از مدتها پیش از اجلاس خبرگان آغاز شده و با شدت ادامه داشت قاطعانه خاتمه داد.

اما درمورد موضوع دوم بر خلاف رویداد اول ، جریان تبلیغاتی مغرض  اینبار پس از واقعه فعال شده و پروژه خود را با القائ شبهه وجود اختلاف بین ارکان نظام ، حاکمیت دو گانه و نظایر آن آغاز می نماید .

 اینکه آقای احمدی نژاد بنا به چه دلایلی و چگونه تصمیم به برکناری وزیر اطلاعات گرفته و اینکه حضرت آیه الله خامنه ای بنا به چه مصلحت یا مصالحی برخلاف رویه معمول ایشان مبنی بر عدم دخالت در امور قوای دیگر١ ، بنا به حکم حکومتی وزیر را در وزارت ابقا نمودند  مسائلی است که موضوع بحث این نوشتارنیست . آنچه در اینجا مهم است انست که فضا سازی در جهت نشان دادن اختلاف و عدم وجود انسجام در مجموعه حاکمیت پس از این وقایع آغاز و متاسفانه همچنان ادامه یافته است .

هر چند شدت این تبلیغات با سخنان رهبری در مورد غیر واقعی بودن وجود اختلاف  و دو دستگی در کشور ٣ بطور موثری کاهش یافت اما سکوت معنادار آقای احمدی نژاد در مقابل موضوعی که در صدر اخبار سیاسی کشور طی روز های اخیر قرار داشت و نیز عدم شرکت ایشان در برخی جلسات و برنامه ها متاسفانه فتنه گران رسانه ای را در بهره برداری مغرضانه از این رویداد همچنان امیدوار نگاه داشته است.

موضعگیری سریع و صریح رئیس جمهور پس از این رویداد می توانست به همه این گمانه ها و فضاسازی ها به یکباره پایان داده و تاکیدی بر ولایت مداری و توجهات خاص ایشان به نظرات و رهنمود های رهبری باشد ، آن خصوصیتی از آقای احمدی نژاد که در بین هوادارانش اشتهار داشته و همواره از آن یاد می شده است .

 لذا سکوت آقای احمدی نژاد با هرتوجیهی که باشد آثار مخربی بر افکار واذهان عموم و خواص جامعه بجای می گذارد . بعلاوه این رفتارفضای سنگینی را درعملکرد مدیریت و بدنه وزارت اطلاعات می تواند ایجاد نماید که حسب حساسیت وزارتخانه مربوط  و شرائط خطیر کشور بسیار زیانبار است . اگر این سکوت آقای احمدی نژاد از مصادیق همان اخمی باشد که نشان دهنده ناخشنودی ایشان از چنین رویدادی است حداقل به سفارش رهبری باید در این برهه حساس  و لااقل در مرئا و منظر عمومی از آن جلوگیری نموده و بهانه بدست رسانه های بیگانه ندهند ٣. رسانه هایی که می کوشند این رفتار آقای احمدی نژاد را یک حرکت سیاسی هدف دار به منظور تحمیل هزینه سنگین تصمیم اخیر رهبری در ابقای وزیر اطلاعات و نوعی امتیاز خواهی سیاسی جلوه دهند.

تدابیر و تصمیمات مسئولانه بویژه در شرائط خاص ممکن است گاهی با منافع شخصی و گروهی و حتی حیثیت افراد در تعارض قرار گیرد .در این حال بصیرت ، اخلاص و سلامت نفس ایجاب می نماید که یک سیاستمدار با کفایت با درک مصالح بزرگتر و با فداکاری و از خود گذشتگی به وظایف خود عمل نموده ، نظام و کشوررا از تحمل هزینه های گذاف تبلیغات سوء برهاند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: